Chaos van gevoelens

VN:

Chaos van gevoelens

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0

De jaarlijks terugkerende droge, hete voorjaarswinden vegen door de straten van Havana als inspecteur Mario Conde een jonge vrouw te hulp schiet die met autopech langs de weg staat. Ze is gek op jazz, speelt saxofoon en is beeldschoon en Mario Conde is op slag verliefd.

Maar zijn mooie dromen worden ruw verstoord als hij wordt belast met een ernstige zaak: een jonge scheikundelerares van de school die ook Conde heeft bezocht wordt vermoord in haar woning aangetroffen. Ook worden er sporen van marihuana in het huis van dit trouwe lid van de Partij gevonden. Tijdens zijn onderzoekingen komt Conde terecht in een wereld in verval, waar kontlikkerij, vriendjespolitiek, drugs en bedrog hoogtij vieren.

Spannende boeken algemeen
Uitgeverij Elmar B.V.
14 februari 2005
14 februari 2005

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Kim Moelands Auteur

Kippenvel!

door: Kim Moelands 1 like
Met veel plezier las ik het eerste deel uit het Havanna Kwartet van Leonardo Padura, Smetteloos verleden. De aimabele hoofdrolspeler inspecteur Mario Conde, de schrijfstijl en het vleugje Cubaanse cultuur in dat boek spraken me erg aan. Onlangs verscheen deel twee in de serie bij Uitgeverij Elmar...

Reacties op: Chaos van gevoelens