Chiara's droom

Ergens in het Umbrische hart van Italië staat een klein verstild klooster waar in de 13e eeuw de basis werd gelegd voor een leven in eenvoud. Chiara van Assisi had een droom, eerst voor zichzelf, later ook voor haar medezusters en uiteindelijk voor een hele gemeenschap, die zich langzaam verspreidde over Europa. Haar ideeën weken af van de heersende tradities en ondanks alle tegenwind, wist ze met haar visie heel veel mensen te inspireren.

Chiara's droom gaat over verlangen, liefde en acceptatie. Een droom over houvast, compassie en geluk. Nu, 800 jaar later, hebben velen van ons eenzelfde droom. Ga samen met Chiara op zoek naar innerlijke vrede en ontdek de zeven geheimen van een liefdevol leven: bezinning, verbinding, bezieling, verzoening, bevrijding, verwondering en verlichting. Dit boek neemt je mee naar de roerige tijden van de hoge middeleeuwen en laat zien hoe Chiara erin slaagde haar droom te verwezenlijken.

Chiara's droom is de debuutroman van Betty Franke. Zij heeft zich verdiept in de franciscaanse spiritualiteit en weet deze op een inspirerende wijze en in de taal van deze tijd over te brengen.

'Ik heb Chiara's Droom met veel smaak gelezen. Het is een goed boek met creatieve vondsten en mooi geschreven.'
Gerard Pieter Freeman
Bijzonder hoogleraar franciscaanse spiritualiteit KTU

'Een prachtig boek, geschreven vanuit de ziel, met een vleugje hemel.'

Patty Harpenau

Is Chiara's droom het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Chiara's droom