Chocolade en limoen. Over kokette en andere kakkerlakken

‘Daar moet minstens twintig microgram af, meisje! Minder eten, zo weinig mogelijk vet en zeker geen suiker.’
‘Helemaal geen? Maar ik kan niet zonder suiker. Ik wóón in de suikerpot!’

Tella staat voor de uitdaging van haar leven. Haar besluit staat vast: ze neemt deel aan de Miss Afval Verkiezing. En voor een kakkerlak als Tella is dat niet eenvoudig. Soms voelt ze zich eerder Miss Lukt of Miss Baksel...

Maar om indruk te maken op de knappe Perrie heeft Tella heel wat over. Ze zal er niet alleen op haar best moeten uitzien. Ook de fysieke proeven zijn niet mals. Hardlopen, schoonspringen, een aartsmoeilijke kennisproef én keiharde concurrentie van de knappe Jenta wachten op haar.

LIEVE PULTAU kreeg de schrijfmicrobe tijdens een reis in West-Afrika. Ze debuteert met het hilarische Chocolade en limoen. Een knap verhaal over een dapper, charmant en bolrond kakkerlakje. Voor al wie houdt van zoetigheid en verliefd worden. Illustrator ELLEN CORNELIS zorgt voor schattige kakkerlakken.

Is Chocolade en limoen. Over kokette en andere kakkerlakken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Chocolade en limoen. Over kokette en andere kakkerlakken