Cijfers liegen niet

Is vliegen gevaarlijk? Hoeveel wegen alle koeien op de wereld? En wat maakt een mens gelukkig? In Cijfers liegen niet gaat Vaclav Smil op zoek naar de nuchtere feiten over onze wereld. Met verrassende statistieken en verhelderende illustraties over landen, hun inwoners, over grondstoffen, voedselvoorziening en transport, biedt Smil een nieuwe blik op de maatschappij. Je komt te weten hoeveel mensen er nodig waren om de Pyramide van Cheops te bouwen, waarom Nederlandse mannen de langste ter wereld zijn en waarom elektrische auto's nog niet zo goed zijn als we denken.
Vaclav Smil laat zien dat feiten ertoe doen, en daagt je uit om de cijfers in de juiste context te plaatsen. Want cijfers liegen niet, maar welke waarheid brengen zij eigenlijk aan het licht?
'Vaclav Smil is een van mijn favoriete auteurs.' Bill Gates
'Een van de belangrijkste mondiale denkers.' Foreign Policy
'Vaclav Smil is een van de meest vooraanstaande denkers ter wereld over de geschiedenis van innovatie en een meester in de statistiek (...) Er is geen andere wetenschapper die zo beeldend schrijft over getallen als hij.' The Guardian
'Een origineel denker.' Sheila Sitalsing

Is Cijfers liegen niet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Cijfers liegen niet