damiaan@godmail.com

Zou jij alles durven opgeven - je thuis, je prinsenleven, je vrienden en vriendinnen, je eigen pc, je sportclub en al de rest - en naar het eind van de wereld varen om daar voor melaatsen te gaan zorgen? Ik denk dat ik geen tweemaal maar honderdmaal zou nadenken voor ik aan zo'n avontuur begin. Als ik er al aan begin!
En toch is er iemand die dat gedaan heeft. In plaats van veilig en voor die tijd comfortabel in Tremelo te blijven wonen, is hij naar Hawai getrokken. En toen daar een vrijwilliger gezocht werd om bij de melaatsen van Molokai te gaan wonen, heeft hij zich spontaan aangeboden. Zeventien jaar is hij bij hen gebleven tot hijzelf aan die verschrikkelijke ziekte stierf. Jullie kennen hem vast wel: Jozef De Veuster/Pater Damiaan. Ik heb mij altijd afgevraagd wat die man bezielde. Om daar een antwoord op te krijgen heb ik dit boek geschreven. Ik hoop dat ik erin geslaagd ben jullie diep in zijn hart te laten kijken.

Voor zijn tweeentwintigste jeugdboek heeft Herman Van Campenhout zich laten inspireren door de 'Grootste Belg aller tijden', Pater Damiaan. Het is geen gewoon boek geworden, maar dat ontdekken jullie zelf wel zodra jullie het beginnen te lezen.

Is damiaan@godmail.com het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op damiaan@godmail.com