Zuster_Jeanne@godmail.com

Er zijn mensen die erin slagen hun dromen te realiseren. Voor de meesten van ons betekent dat dat we een aangename job vinden en een leuke partner waar we smoorverliefd op worden en met wie we een heel leven gelukkig kunnen zijn.
Maar de droom van Jeanne Devos was anders.

Van toen ze nog heel jong was, droomde ze er al van de armen te helpen en toen ze haar Plechtige Communie deed, zei ze dat ze later naar India zou gaan om zich daar in te zetten voor de allerarmsten.
En dat heeft ze gedaan. Ze heeft alles achtergelaten en ze is als zuster naar India vertrokken. Daar woont en werkt ze nu al meer dan vijfenveertig jaar en ze heeft zich het lot aangetrokken van de miljoenen meisjes en vrouwen die als huisarbeidsters - lees huisslaafjes -
aan de kost moeten komen. Samen met hen heeft ze de National Domestic Workers Movement opgericht om de werk- en levensomstandigheden van deze meisjes en vrouwen te verbeteren.
Ondertussen is Zuster Jeanne vijfenzeventig geworden. Haar werk mag zowel in India als in ons land op veel sympathie rekenen. Ze is een gelukkige vrouw. Ze heeft haar droom gerealiseerd.

Is Zuster_Jeanne@godmail.com het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zuster_Jeanne@godmail.com