Dat gevederde ding

Vogels zijn zeer intelligente dieren; hun slimheid manifesteert zich op een andere manier dan bij de mens, maar dat is nog nauwelijks onderzocht. Langzamerhand komt men meer te weten over de geheime wereld van vogels en dit biedt fascinerende nieuwe inzichten over de werking van hun geheugen, hun reukvermogen en hun artistieke vaardigheden. Aan de hand van persoonlijke anekdotes, recent wetenschappelijk onderzoek en kleurrijke verhalen uit het verleden beschrijft Strycker onder andere het wonderlijke vermogen van duiven om de weg terug te vinden, het adembenemend luchtballet van spreeuwen, het liefdesleven van albatrossen en de diepgewortelde angst van pinguïns voor het donker. Daarmee wordt zichtbaar dat vogels een veel rijker, intellectueler, gewiekster en emotioneler leven genieten dan wij ooit hadden kunnen bevroeden.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Dat gevederde ding het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dat gevederde ding