De Ankeraar

De Ankeraar

Rank 2575 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0
Leen Moors bouwt aan een luchtballon imperium ter voorbereiding op het naderende natuurgeweld. Volgens zijn profetie wordt de mens gedwongen tot het maken van een keuze: terugtrekken in zeebunkers of verblijven hoog boven stormwolken in woonballonnen. Het angstaanjagende toekomstbeeld kan maar door één persoon worden bedwongen: zijn kleindochter Tess. Het is aan haar om de voorspelling te omarmen. Ontdek plot na plot, wat een allesvernietigende ramp doet met de mens in een verhaal over romantiek, generatieconflicten, intriges, complot denken, sabotage, bedrog, ontvoeringen en moord.  Moors, de familienaam van de ankeraars, refereert aan het ‘mooring’, wat staat voor het verankeren van een vaartuig aan een vaste ondergrond. Na de apocalyps staat de tussenwereld onder water en worden de woonballonnen van de bovenwereld door de machtigste familie, de Ankeraars, aan zeeboeien verankerd. Dit deel van De Ankeraar richt zich tot de bovenwereld, waar de volgende delen van de trilogie de tussenwereld en de onderwaterwereld beroeren.
Boekscout VOF
13 maart 2020

Lezersrecensies (1)

Wervelend!

door: Twig van Beek 1 like
Een debuut dat het midden houdt tussen een avonturenroman van Jules Verne en een dystopia op tempo. Spanning, liefde, familie, avontuur, het zit er allemaal in.