De avond is ongemak

Rank 226 Gelezen 2898 Aan het lezen 177 Wil ik lezen 1355 Favoriet 149 Recensies 172
Literatuur & Romans Artikelen 16 Newsroom 4 Lijsten 29 Spots 33 Hebban 1000 132   Topics 0   Leesclub

De avond is ongemak is het schrijnende verhaal van een religieus boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Matthies komt op een dag niet meer terug van het schaatsen en laat zijn zusje Jas in totale verwarring achter. Door de ogen van de tienjarige Jas zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen. Onder leiding van Obbe ondernemen ze morbide experimenten met dieren en Hanna en Jas dromen hartstochtelijk van een Redder, een man als Boudewijn de Groot, een man die hen mee kan nemen naar de Overkant en hen in kan wijden in de geheimen van hun seksualiteit.

Atlas Contact
31 januari 2018
10 februari 2018

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Een knap ongemakkelijk debuut

door: Anne Oerlemans 9 reacties 11 likes

Marieke Lucas Rijneveld (1991) debuteerde in 2015 met de dichtbundel Kalfsvlies, waarmee ze meteen de C. Buddingh’ Prijs voor het beste poëziedebuut in de wacht sleepte. Door de Volkskrant werd Rijneveld uitgeroepen tot literair talent van het jaar en gedichten en verhalen van haar hand verschenen...

Reacties op: De avond is ongemak