De avonturen van Kuifje 19: Kuifje in Tibet

Kuifje in Tibet

Rank 3144 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Kuifje en kapitein Haddock lezen in de krant dat er een vliegtuig in de himalaya is neergestort. Daarna komt Kuifje erachter dat zijn Chinese vriend Tchang (die hij in De Blauwe Lotus heeft leren kennen) in dat vliegtuig zat. Maar Kuifje wil niet geloven dat zijn vriend omgekomen is. Tchang leeft nog en Kuifje moet en zal hem zoeken. Niets of niemand zal hem tegenhouden!
Samen met kapitein Haddock reist hij naar de Himalaya in Azie. De kapitein steunt Kuifje, maar blijft er wel een hard hoofd in houden of ze Tchang levend terug zullen vinden.
In dit boek spelen het boeddhistische geloof en het geloof in de Yeti een grote rol. De hele reddingsoperatie kan staan of vallen met de aanwezigheid van de Verschrikkelijke Sneeuwman die de Tibetanen de stuipen op lijf jaagt. Kapitein vindt dat allemaal grote onzin, en steekt zijn ergernis, zoals gewoonlijk niet onder stoelen en banken. Voor Kuifje is het sowieso een uitgemaakte zaak: Tchang leeft en moet dus gevonden worden!
Stripboeken
De avonturen van Kuifje (20)
Casterman
10 november 1980