De bananengeneratie

De bananengeneratie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 1 Recensies 0
PETE WU IS EEN BANAAN. ALTHANS, ZO NOEMT ZIJN MOEDER HEM LIEFKOZEND: ‘GEEL’ VANBUITEN EN ‘WIT’ VANBINNEN.

Hij staat midden in de Nederlandse samenleving, maar toch wordt journalist Pete Wu als Chinese Nederlander
ongewild herinnerd aan zijn anders-zijn. Door mensen die hem vragen waar hij nou écht vandaan komt. Of anders wel door de gemiddelde carnavalshit, Meneer Cheung uit Ik hou van Holland, of de grappen van Gordon: ‘Wat ga je zingen? Nummer 39 met rijst?’

In dit boek gaat Pete in gesprek met ‘mede-bananen’ die net als hij worstelen met hun Chinese Nederlanderschap. Hij praat met hen over generatieclashes, daten, discriminatie en eenzaamheid. En over het gevecht om jezelf te mogen zijn – bevrijd van clichés.

De bananengeneratie is een liefdevolle en verhelderende inkijk in het dubbelleven van Chinese Nederlanders van nu.

Pete Wu (1985) schrijft als journalist voor o.a. de Volkskrant, VICE en Brandpunt+. In 2018 stond hij met een verhaal in de eerste Sampler van Das Mag.
Das Mag Uitgeverij B.V.
24 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50 Bestel het e-book € 12,99