De bastaard van Istanbul

De bastaard van Istanbul

Gelezen 15 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 1
Rose is aan het winkelen in een supermarkt in Arizona. Ze heeft haast, want haar dochtertje Armanoush zit in de auto te wachten. Rose is net gescheiden van haar man, Barsam, een Amerikaan van Armeense afkomst. Bij de kikkererwten komt ze Mustafa tegen, die ze kent van haar werk. Om haar Armeense schoonfamilie een hak te zetten begint Rose een verhouding met deze Turkse man.
Als Armanoush jaren later besluit op zoek te gaan naar haar Armeense roots, kan ze in Istanbul logeren bij de familie van haar stiefvader, die op Mustafa na alleen maar uit vrouwen bestaat.
'Er is geen hereniging zonder rechtvaardigheid. Elif Shafaks roman brengt die mogelijkheid een stap dichterbij, en daar zijn we haar dank voor verschuldigd.' - Barry Unsworth in The Washington Post
'Shafaks roman is verleidend: ieder hoofdstuk is naar een gerecht genoemd, en de warmte van de Turkse keuken vormt de basis voor de wijd uiteenlopende plot.' - Elle Magazine
'Shafak kan zich meten met Orhan Pamuk als de belangrijkste hedendaagse Turkse auteur.' The Economist
Manon Smits
Uitgeverij De Geus B.V.
31 december 2014

Recensies

Openingen vanuit onverwachte hoek

door: Liliane Ruyters 1 like
Het was dat ik af en toe afspraken had of moest slapen, want anders had ik dit boek waarschijnlijk in één ruk uitgelezen. Waar The Bastard begint als een verhaal over zussen en dochters met stuk voor stuk krachtige en aparte karakters krijgt de kloof tussen Turks en Armeens een steeds grotere...