De behandeling

Rank 2564 Gelezen 737 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 217 Favoriet 53 Recensies 28
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 2 Top25's 20 Hebban 1000 693   Topics 0

In een vriendelijke woonwijk in Zuid-Londen wordt een echtpaar aangetroffen dat op sterven na dood is: ze zijn vatsgebonden, mishandeld, compleet uitgedroogd. Hun achtjarig zoontje is zoek. De jonge, onverschrokken rechercheur Jack Caffery wordt erbij geroepen. Door alle persoonlijke herinneringen kan hij deze misdaad niet met de nodige distantie behandelen: hij duikt erbovenop. Als de waarheid stukje bij beetje begint op te doemen, niet alleen over deze gruwelen maar ook over zijn eigen verleden, dan vliegt de verschrikkelijke nachtmerrie echt uit de bocht.

Spannende boeken algemeen
Bob Snoijink
Luitingh Sijthoff
24 oktober 2001
17 januari 2014

Luguber en angstaanjagend gedetailleerd beschreven gruwelijkheden

door: Guido Huisintveld 1 like

De Behandeling dateert uit 2001 en is de opvolger van Vogelman, het knallende debuut van Mo Hayder. Het is zaak deze twee boeken in de juiste volgorde te lezen, daar in De Behandeling veelvuldig wordt teruggegrepen op gebeurtenissen uit Vogelman. Zonder deze kennis zijn sommige motieven van met...

Reacties op: De behandeling