De bemiddelaar 2

Omdat er in praatprogramma’s en zelfs in uitgebreidere artikelen in de geschreven pers weinig ruimte is om echt inhoudelijk in discussie te gaan, creëerde Houtekiet in 2023 de reeks De bemiddelaar. De bemiddelaar laat twee prominente stemmen de ruimte om grondig met elkaar van mening te verschillen en gaat qua ambitie zelfs nog een stapje verder: een derde deskundige biedt telkens een praktische uitweg uit de discussie.
Na twee openingsessay’s die beide stellingnames rond het thema inhoudelijk onderbouwen, gaan de debaters in op elkaars argumenten via een briefwisseling. Aan het eind laten we de lezer niet achter in een patstelling, maar destilleert een onafhankelijke expert uit de gegeven
argumenten een weg voorwaarts.
Het eerste deel in de reeks, 'Heeft kernenergie toekomst?' is door omstandigheden opgeschoven naar februari 2024. In mei volgt dan al deel 2, waarin Wim Distelmans en Simon
Godecharle de degens kruisen over een heel gevoelig dossier: de wetgeving rond en het recht op euthanasie bij verworven wilsonbekwaamheid (bijvoorbeeld, bij dementie). Vooruitpolitica Freya Van den Bossche probeert als bemiddelaar een uitweg te vinden.

Is De bemiddelaar 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De bemiddelaar 2