Voor ik het vergeet

Voor ik het vergeet

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
De tragiek van dementie en andere wilsonbekwaamheid is niet te onderschatten. Ondanks menselijke (palliatieve) zorg willen sommigen niet aftakelen. Angst voor controleverlies motiveert voor het opstellen van wilsverklaringen. De wilsverklaring euthanasie geldt echter alleen bij onomkeerbaar coma en niet bij dementie, hersenbloedingen enzovoort. Het kan enkel zoals Hugo Claus het deed: door te vroeg euthanasie aan te vragen, want nadien is het te laat. Mensen aanvaarden dit niet langer. Dit boekje legt haarfijn uit wat in België momenteel wel en niet kan.
Mens & Maatschappij
Houtekiet
15 mei 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 9,99

Lezersrecensies (1)

Pleidooi voor aanpassing euthaniseiwet

door: iBoek 1 like
Alleen bij onomkeerbare coma en permanente vegetatieve status (leven als een plant) kan in België momenteel euthanasie toegepast worden. In alle andere gevallen (dus ook bij dementie) moet de patiënt een wilsverklaring euthanasie hebben ondertekend. Distelmans houdt in Voor ik het vergeet een...