De biograaf

De biograaf probeert het leven in kaart te brengen van een levend meisje, dat niet beroemd is, en dat hij heel goed kent: Isabel Rogers, produktie-assistente bij een klein bedrijf in Londen. In cafés drinkt ze melk, ze gaat eens per week zwemmen, ze zou graag meer boeken lezen en heeft achttien mensen gekust.

Al snel loopt Isabels biograaf tegen een heleboel problemen aan - wat moeten we weten om iemands gevoelens te kunnen delen. Doet het ertoe van wat voor boeken Isabel houdt? Moet hij naar haar platencollectie informeren? Kan ze goed koken? Welke politieke ideeën houdt ze erop na, hoe maakt ze het bed op, hoe ziet haar handtekening eruit?

De biograaf is een scherpzinnige en gevatte analyse van de kunst van de biografie en tegelijkertijd een charmant eerbetoon aan een heel gewoon, bijzonder meisje.

Is De biograaf het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De biograaf