De boeken van Baukis

Young adult   Topics 0
In het huis van de vooraanstaande Athener Peteos heerste al dagen een zenuwachtige drukte. Het uur dat zijn mooie jonge vrouw Leda voor een opvolger zou zorgen, kwam steeds naderbij…

Peteos heeft grote plannen voor zijn zoon, maar deze betekenen niets in de ogen van de machtige oppergodin Hera. Zij koestert haar eigen plannen… niet voor een zoon, maar voor een dochter. Wanneer Peteos Hera’s droom onbewust verstoort, sleurt hij zijn gezin mee in de afgrond van haar wraak. Het kleine meisje Baukis, eens Hera’s uitverkoren stervelingetje, vermag niets tegen de toorn van de hemelkoningin. Zelfs de geduchte godinnen van de jacht en van de strijd, Artemis en Athena, kunnen haar niet lang beschermen. Zal de godin van de liefde, eeuwig glimlachende Aphrodite, slagen waar zij faalden?

Voor haar eerste kinderboek, Kleine Bobo, ontving Inge Scheynen (°1969) in 2003 de prijs van de Kinder- en Jeugdjury. Inge is historica van opleiding en gefascineerd door het antieke Griekenland. Geïnspireerd door de mythe van Philemon en Baukis, schreef ze een historische fantasyroman waarin de Oudheid tot leven komt. Ontdek de kleurrijke beschavingen van Athene en Sparta, maak kennis met de goden en beleef de gouden eeuw van Perikles alsof je er zelf bij was.

Young Adult
Fictie 15+