Debrug_geertmak

De brug

Gelezen 263 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 43 Favoriet 0 Recensies 11
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 2   Topics 0
‘Dit kleinood bevat een weelde aan verhalen over de beroemde Galatabrug van Istanbul. Mak beschrijft het hedendaags Turkije en de veranderende relatie met de rest van Europa en hij verweeft de lange geschiedenis van de brug met de levensverhalen van de mensen die dagelijks op de brug te vinden zijn.’ – The Sunday Telegraph

‘Prachtig geschreven, met oog voor de rijkdom van individuele levens.’ – The Independent

De brug, het Boekenweekgeschenk van 2007, is een tijdloos document. Nu de rol van Turkije in Europa zo vaak onderwerp van gesprek is, heeft Geert Mak bij deze oorspronkelijke, langere versie, een verhelderend nawoord geschreven.

Geert Mak is een van de bekendste, en zeker een van de beste non-fictie schrijvers van Nederland. Vrijwel al zijn boeken werden bestsellers, van Hoe God verdween uit Jorwerd tot en met Reizen zonder John. Hij kreeg talloze prijzen in binnen- en buitenland, in 2015 nog de Gouden Ganzenveer.

Literaire non-fictie algemeen
Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek