De cactus

De cactus

Er zijn talloze geschriften (fictie en non-fictie, oud en nieuw, in allerlei talen) die over de vraag gaan of buiten-aards leven onze aarde heeft bezocht. Nooit hebben wezens van een andere planeet zich overduidelijk, zichtbaar voor iedereen, gemanifesteerd ? door bijvoorbeeld met hun voertuig midden in een grote stad te landen (waar je dan toevallig zelf bij staat), of door een plotselinge aanwezigheid in de massamedia. (‘Hier zijn we! En we blijven voorlopig. Wen er maar aan!’)
Toch zijn er vermoedens… Zo kreeg onze uitgeverij een merkwaardig manuscript in de bus dat enige aanwijzingen lijkt te bevatten. We kunnen deze nog niet goed duiden. Wie is de auteur? Is hij serieus? Integer? Waar komt hij vandaan? Is dit geschrift een lichtzinnig experiment? Een parodie?
Het is intrigerend. We publiceren het, leggen het de lezer voor ? opdat deze zelf een mening vorme...

? De uitgever (die, zoals de lezer ongetwijfeld heeft opgemerkt, zíjn naam gekoppeld heeft aan deze vertelling. Dit om misverstanden bij de registratie van dit boek bij boekhandelaar en distributeur te voorkomen. Ook heeft de uitgever een bevriende kunstenaar aangezocht om het werk te illustreren).

De Wilde Tomaat
13 september 2019