Rank 3107 Gelezen 57 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 37 Favoriet 3 Recensies 1
Junior Spots 1 Top25's 1   Topics 0
'De Caldera' is het zevende deel in de spannende serie 'Broederband' van Grijze Jager-schrijver John Flanagan.

De Caldera
In dit zevende boek van de spannende Broederband-serie vertelt Olaf, de vader van Stig, dat de zoon van de keizerin van Byzantos is gekidnapt door piraten. Olaf moet hem redden, maar heeft daar wel een schip met bemanning nodig. Al zijn hoop is gevestigd op de Reigers.

Vulkaan
De broederband vaart uit richting het eiland Santorillos. Daar staat het vrijwel onneembare piratenfort: boven op een klif aan een lagune, die is gevormd in de krater van een calderavulkaan. De Reigers beginnen aan een spectaculaire reddingsactie als de vulkaan roet in het eten dreigt te gooien.
Kind & Jeugd
Gottmer
14 mei 2018
9789025768775 , 9789025768782 , 9789025768911 , 9789025768928

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 8,99

Door lezers

Jeugdliteratuur Café / De nieuwste kinderboeken van mei
01 mei 2018 2 reacties
  Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (1)

Weer een klein meesterwerk

door: Tim H 1 like
Ook dit boek gebruikt iets uit de geschiedenis van de Vikingen dat mij altijd heel erg geïnteresseerd én geïmponeerd heeft: dat ze tot in Byzantium/Constantinopel zijn geraakt met hun schepen, en daar zelfs tot officiële paleiswachten werden benoemd. Helaas worden de Vikingen - zo is mijn...