De Codebreker - Het magische, slimme schaakpaard

De Codebreker - Het magische, slimme schaakpaard

Fantasy & SF   Topics 0
De codebreker is een klassiek sprookje over het geheim van het heelal en hoe het schaakspel hierbij helpt. Zoals het in elk goed sprookje betaamd is het boek doorweven van menselijke eigenschappen die voor iedereen niet altijd op het eerste gezicht even duidelijk zijn, maar die men in het leven bijna dagelijks tegenkomt. De combinatie van de schaakpuzzels en het leven zelf is fascinerend, en gebruikt pure logica die grenst aan fysica, en wordt weergegeven op een magische mythische manier. De diverse karakters zoals de Tijdwachter, de Codebreker en Prins Charming en niet te vergeten de Acht koningen des Doods geven de lezer een uniek kijkje in deze menselijke eigenschappen. Gewapend met een stomvervelend droomvangend engeltje en een betweterig mini spookje, moet Amy elf uitdagende en ongebruikelijke (schaak)puzzels oplossen. Al die puzzels, zoals de paardentoer, en de acht koningen des doods leiden haar ten slotte naar de Middeleeuwen waar ze het geheim van het heelal moet oplossen. Haar nooit aflatende wil stuwt haar voort om uiteindelijk haar doel te bereiken.
Sciencefiction & Fantasy
Boekscout VOF