De cruise van de familie Larousse

De cruise van de familie Larousse

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Joost Ternate en Inge zijn in dit vijfde JT-boek getrouwd en vieren dat met een huwelijksreis naar New York. De terugreis gaat met een luxe cruiseboot, waarop ze de Nijmeegse familie Larousse ontmoeten. Wim, een dikbuikige bankdirecteur van bijna zestig, Isabelle zijn vrouw, een ex-model van nog geen dertig, en Pieter, de zoon uit Wims eerste huwelijk, ex-marinier en uitbater van een kroeg in de havenbuurt van Nijmegen.
Op de vijfde dag van de cruise sterft Wim Larousse plotseling. De verantwoordelijke beveiligingsofficier op de boot vraagt Joost om hulp bij het onderzoeken van dit onverwachte overlijden en samen duiken ze in het schimmige verleden van de familie.
Na een carrière als wetenschappelijk onderzoeker, waarbij zijn leven werd gevuld met het schrijven van wetenschappelijke artikelen, begon Walther van Venrooij met het schrijven van fictie, eerst voor kinderen, daarna voor volwassenen. In 2016 verscheen zijn eerste misdaadroman, Brieven uit de Hemel, met inspecteur Joost Ternate in de hoofdrol. In 2017 verscheen het vervolg, Aranea (boek JT2), nog in datzelfde jaar gevolgd door JT3: De Japanner. In 2018 kwam het vierde JT-boek uit: Nora E.
Uitgeverij Elikser B.V.
26 november 2019