De cuberdon

Het eerste boek over cuberdons Dit opmerkelijke, kleurrijke suikerkegeltje met zijn vulling van dikke fruitsiroop wordt op ambachtelijke wijze gemaakt door een handvol ambachtswerkers en meester-confiseurs. De cuberdon bevat enkel natuurlijke ingrediënten die met de grootste zorg geselecteerd worden uit fruit, bloemen en specerijen afkomstig uit alle hoeken van deze planeet. Deze lekkernij met haar bijzondere textuur, aanvankelijk enkel verkrijgbaar in frambozensmaak, dateert uit de 19de eeuw. En zoals wel vaker het geval is met bijzondere producten, kent niemand de werkelijke herkomst ervan. Het recept is hoe dan ook in de loop van de tijd nooit buiten de grenzen van ons vlakke land geraakt, vanwege de fragiliteit van het product en het ingewikkelde bereidingsproces. Het maken van cuberdons vergt zes stadia en zeven dagen!

Is De cuberdon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De cuberdon