De dieren van Ver

De dieren van Ver

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 1
Junior Artikelen 1 Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

De dieren van Ver is het derde en laatste deel van De laatste wilde dieren-trilogie van auteur Piers Torday, winnaar van de Guardian Children’s Book Prize. Alles wat kinderen aantrekkelijk vinden aan een boek zit in deze serie: avontuur, heldendom, vriendschap, humor en wijsheid.

In De laatste wilde dieren (eerste deel) en De dieren van het Duister (tweede deel) redde Kester niet alleen de laatste wilde dieren, maar ook zijn stad. Maar wanneer de enige nog levende walvis verschrikkelijk nieuws over de toekomt brengt, weet Kester dat zijn taak er nog lang niet op zit. Samen met zijn vrienden gaat hij op zoek naar de muis die de sleutel naar de toekomst bewaakt. Onderweg ontdekken ze de waarheid achter de boodschap van de walvis en weten ze dat hun avontuur nog maar net is begonnen… ‘Een fijn avontuur.’ Kidsweek

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
De laatste wilde dieren (3)
Luitingh Sijthoff

Recensies

Nienke Pool Auteur

Beestachtig goed

door: Nienke Pool 2 likes

Met De dieren van Ver eindigt definitief de meesterlijke trilogie ‘De laatste wilde dieren’ van Piers Torday. En dat is jammer, heel erg jammer. Maar dat is dan ook meteen het enige teleurstellende aan dit deel: als het uit is, moeten we afscheid nemen.

We leerden Kester in deel een kennen als...