De dieren van het duiste

De dieren van het duister

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Top25's 1   Topics 0

Met De dieren van het duister¸ deel 2 van De laatste wilde dieren¬-trilogie, won Piers Torday de Guardian Children's Fiction Prize.

Kester heeft de laatste wilde dieren gered. Zijn taak zit erop. Denkt hij. Maar diep in de grond, onder de stad, leven er nog meer dieren: een gevaarlijke witte hond, een roedel vossen, een bemoeizuchtige spreeuw, een wanhopige rat en nog veel meer. En ze zijn bezig een aanval voor te bereiden op hun menselijke vijanden. Samen met Polly en een groepje zwerfkinderen probeert Kester de wraakzuchtige dieren tegen te houden. Kester heeft de laatste wilde dieren gered, maar kan hij nu de mensen redden?

'Een prachtige aanwinst voor de kinderliteratuur.'
Edward van de Vendel

'Piers Torday heeft een meesterwerk afgeleverd.'
Hebban.nl

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
De laatste wilde dieren (2)
Luitingh Sijthoff
08 juni 2020

Recensies

Nienke Pool Auteur

Beestachtig goed

door: Nienke Pool

De dieren van het duister van Piers Torday is alweer het tweede deel van de 'De laatste wilde dieren'- trilogie die is bekroond met de Guardian Children’s Fiction Prize. En om een lang verhaal kort te maken: Dit deel is – zo mogelijk – nog beter dan het toch al meesterlijke eerste deel.

In De dieren...