De Dominee

De dominee

Gelezen 45 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 14 Favoriet 3 Recensies 0
Thrillers & Spanning Lijsten 2   Topics 0
Klaas Bruinsma werd in 1991 voor het Amsterdamse Hilton Hotel geliquideerd. Bruinsma begon midden jaren zeventig op kleine schaal te handelen in hasj. Eind jaren tachtig leidde 'de Dominee' het grootste en gewelddadigste misdaadsyndicaat dat ooit in Nederland actief is geweest, met divisies voor drugs, beleggingen en moord.

Parool-verslaggever Bart Middelburg publiceerde in 1988 als eerste over het syndicaat. Het kwam hem op een reeks processen te staan, en hij belandde zelfs op Bruinsma's executielijst. Desondanks bleef hij over het netwerk publiceren.
In deze geactualiseerde en geïllustreerde heruitgave van De Dominee worden uitvoerig de opkomst en ondergang beschreven van de eerste echte Nederlandse 'godfather'. De Dominee (in 2004 verfilmd) verscheen oorspronkelijk in 1992.

Pockets non-fictie
Spannende boeken algemeen