De droom van Amalia

Junior   Topics 0

Een origineel historisch verhaal van Arend van Dam

In 1621 komt Amalia van Solms, een arme gravin uit het hof van de koningin van Bohemen, bij toeval in Nederland terecht. Ze kan haar geluk niet op als ze ten huwelijk gevraagd wordt door Frederik Hendrik van Oranje-Nassau. Niet alleen is haar leven in armoede voorbij, haar nieuwe leven als prinses past haar perfect.
Algauw schudt Amalia het stadhouderlijk hof wakker. Ze laat paleizen bouwen, legt een grote kunstverzameling aan en ontvangt belangrijke buitenlandse gasten. En ze begint aan haar grootste levenswerk: het regelen van de huwelijken van haar kinderen, in de hoop dat zij nooit de armoede zullen meemaken die ze zelf ooit heeft gekend.
In De droom van Amalia beschrijft Arend van Dam in 40 meeslepende, filmische scènes het verhaal van een vrouw die precies weet wie ze is: een echte prinses. Met sprookjesachtige illustraties van Marijke Klompmaker.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Van Holkema & Warendorf
24 augustus 2021