De Earrings over de Earring

In De Earrings over de Earring wordt de geschiedenis van de band opgetekend aan de hand van klassieke interviews met Barry Hay, George Kooymans, Rinus Gerritsen, Cesar Zuiderwijk en Freddie Haayen. Bovendien zijn hier alle columns gebundeld die Barry Hay voor popglossy's Revolver en Lust for Life schreef: bijna vijftig hilarische herinneringen aan een uitermate kleurrijk muzikantenbestaan.
De Earrings vertellen over een halve eeuw woeste avonturen on the road, triomfen in de opnamestudio's, werken met collegamuzikanten en ex-bandleden, ruzies met managers en platenbonzen, hoogte- en dieptepunten en, vanzelfsprekend, over seks, drugs en rock & roll.
Dit alles in de beste vraaggesprekken van de afgelopen vijftig jaar uit popbladen als Tuney Tunes, Teenbeat, Muziek Expres, Hitweek, Aloha, Revolver, Lust for Life en Oor, dagbladen als de Haagsche Courant en de Volkskrant, en tijdschrifeten als Penthouse en Nieuwe Revu. Tevens krijgt de internationale carrie`re van de Earring kleur door interviews uit New Musical Express, Rolling Stone, Tampa Free Music en de classicrockwebsite musictriedandtrue.com. Deze buitengewoon enerverende geschiedenis van Golden Earring wordt gei¨llustreerd met honderden foto's, waarvan een groot deel hier voor het eerst te zien is.

'Woeste beesten, mooie vrouwen. Niets was te dol. Fantastisch!' Barry Hay (Lust for Life, 2012)

'Dat gelul over seks, drugs en rock & roll, wat een bullshit allemaal' Rinus Gerritsen (Aloha, 2003)

'Je blowde tot het je oren uitkwam. Dat doe ik dus niet meer' George Kooymans (Penthouse, 1995)

'George, Rinus, Cesar en ik zijn als vier broers. Daar komt eigenlijk niemand tussen' Barry Hay (Penthouse 1991)

'Als we de bu¨hne opstappen, gebeuren er opeens de meest waanzinnige dingen' Cesar Zuiderwijk (Leids Dagblad 1981)

'Die jongens hebben er alles, maar dan ook alles voor over gehad. Fanatici zijn het' Freddie Haayen (Oor, 1975)

'De eerste tour was honger lijden, de tweede ook, en toen pas braken we door' Barry Hay (Rolling Stone, 1974)

'We wachten af en we hopen nog eens in Amerika terecht te komen' George Kooymans (Tuney Tunes, 1966)

Is De Earrings over de Earring het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De Earrings over de Earring