De echo van mijn voetstappen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Een man wordt ’s ochtends wakker en ontdekt dat al het leven op aarde verdwenen is, zowel de mensen als de dieren. Na een paar dagen overstroomt de boel ook nog eens, zodat hij eenzaam op een eiland komt te wonen. Wat kan hij nog anders doen dan verhalen vertellen? Hij tekent de verhalen op in zijn logboek, dat hij voor zichzelf bijhoudt en wie weet voor iemand die het ooit zal vinden.

Deze bijzonder intrigerende roman van dichter, performer en schrijver Daniël Dee gaat over de uiterste randen van existentie en de strijd om te overleven. Het boek werpt daarbij een cynische blik op het leven van hedendaagse jonge gezinnen in de stad. Uiteindelijk wordt de man verteerd door gemis. Hij vraagt zich af wat de waarde van alles is als je in je eentje bent.

Dit is het eerste boek van een Rotterdams tweeluik. Deel 2 wordt De geschiedenis van Marthe. Beide romans spelen zeer herkenbaar in Rotterdam en beide romans hebben een eenling als hoofdpersoon met een hoofd vol levensvragen.

Passage, Uitgeverij
02 februari 2021
02 februari 2021

Reacties op: De echo van mijn voetstappen