De elfenburcht

De elfenburcht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Net als De knoop van IJsland, een geliefd boek onder IJslandgangers, is De elfenburcht een reisroman over dit noordelijke eiland. Op het eerste gezicht is er weinig aan de hand: een reisleider trekt met een Fries leesclubje langs een aantal plaatsen die een belangrijke rol spelen in de thrillers van een IJslandse auteur. De spanningen in de groep lopen echter steeds hoger op. Dat houdt enerzijds verband met het fanatisme van de deelnemers, die dromen van een eigen schrijversloopbaan, en anderzijds met hun gids die de controle over de groep verliest.
In een Italiaans ziekenhuis laat de zus van de reisleider haar licht schijnen over deze verwarrende en rampzalige magical mystery tour. Zij speelt de rol van psycholoog in een spannend en humoristisch verhaal, dat zeker ook als een parodie op de Scandinavische thriller gelezen kan worden.
Over eerder werk:
- 'Zwier is een begenadigd verteller die de aandacht even goed kan vasthouden als een thrillerauteur.' - De Standaard
- 'Reisverhalen zoals ze moeten zijn.' - NRC Handelsblad
Literaire non-fictie , Reizen & Talen