De eliminatie

De eliminatie

Gelezen 288 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 207 Favoriet 9 Recensies 21
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 12   Topics 0

Over de hele breedte van de muur zijn gifgroene letters opgelicht. Met elke tel zwelt het groen feller aan totdat het een zachte gloed de ruimte in werpt en nalaat op op onze gezichten. Ik lees de woorden op de muur één, tien, honderd keer, maar ze krijgen geen betekenis in mijn hoofd.

ELIMINEER DE HELFT OM DE ANDEREN TE LATEN LEVEN.

Ik kijk naar de andere personen en voel mijn huid in een harnas veranderen. Ik kan niet dood. Ik mag niet dood. Ik heb nauwelijks geleefd.

Wanneer de zestienjarige Chleo van Doren wakker wordt in een vochtige garage weet ze meteen dat het mis is. Ze is opgesloten met negen anderen, waaronder een junk, een oude man in een rolstoel en een baby. Elimineer de helft om de anderen te laten leven, luidt de boodschap. Maar hoe overtuig je anderen ervan dat je de moeite waard bent, als je dat zelf eigenlijk niet vindt?

Fictie 15+
Spannende boeken algemeen
Van Goor
15 november 2017
15 november 2017

Wie overleeft deze YA-thriller?

door: Joke Simmelink 2 reacties 1 like

Van de schrijfster van Verliefd van twee kanten en Hou me vast is een thriller wellicht het laatste wat je zou verwachten. Toch brengt Daniëlle Bakhuis intussen al haar derde YA-thriller uit. Een donkere kaft met de onheilspellende titel De eliminatie. Het doel van Bakhuis was naar eigen zeggen om...

Reacties op: De eliminatie