De erfenis

In een zoektocht naar de wortels van zijn familie belandt de schrijver bij een gebeurtenis die bekend staat onder de naam "De Zilvervloot van Piet Hein". Bij terugvaart naar Nederland werd duidelijk dat de buit een waarde vertegenwoordigde van elf miljoen zilveren guldens, destijds een astronomisch bedrag. Tien procent van die oorlogsbuit behoorde volgens afspraak toe aan prins Frederik Hendrik, die er onder andere het paleis Huis Honselaersdyk van liet bouwen. Dat is de officiële versie van het verhaal. In dit boek zal de lezer tot de conclusie komen dat die officiële versie nogal verschilt met de werkelijke gebeurtenissen, destijds. Gebeurtenissen die tot op de dag van vandaag hun stempel drukken op ons hedendaagse leven.

Is De erfenis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De erfenis