De Exenkring

De Exenkring

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Wanneer cineast Frederik De Ridder een lovende film wil maken over het leven van de Vlaamse schrijver Jef Geeraerts, laat een onbekende saboteur de opnamen in het honderd lopen.

Nog geen week later worden enkele machoparlementsleden op een plechtige receptie schaamteloos in hun hemd gezet. Beide acties worden opgeëist door een kleine groep rabiate feministen: de Exenkring. Het is duidelijk: de
beruchte #MeToo-woede is van de Verenigde Staten naar Vlaanderen overgewaaid.

Thomas Breens maakt de wraakoefeningen van de Exenkring slechts vanaf een afstand mee, maar dan valt tijdens een televisiedebat een eerste dode. Wanneer enkele militante mannen in de tegenaanval gaan en zijn vriendin Kristien bij hun schermutselingen betrokken wordt, kan Thomas niet langer aan de kant blijven staan...

De Exenkring, het elfde deel van de serie rond de voormalige televisiemaker Thomas Breens, speelt zich af in het pittoreske stadje Veere, in de Kempense bossen en in het Zuid-Franse kuuroord Joséphine-les-Bains. Nog meer dan in de vorige verhalen komt Thomas in dit boek in aanraking met verbluffende intriges en machten die sterker zijn dan hemzelf. En met jeugdzonden die blijkbaar niemand hem ooit heeft vergeven.
Houtekiet
24 april 2020