De gangster naar wie we allemaal op zoek zijn

Het leven van een Vietnamees gezin in Amerika, waargenomen door de ogen van een schrander kind
In 1978 worden zes vluchtelingen, een meisje, haar vader en vier >ooms=, uit zee opgevist en beginnen een nieuw leven in San Diego. De verbeelding van het kind tovert de dagelijkse realiteit van kriebelende jurkjes en armzalige appartementen om in een bovennatuurlijke wereld. Ze observeert alles zeer intens, hoort levenloze voorwerpen om hulp roepen en wacht op haar moeder.
Zelfs wanneer het gezin weer wordt herenigd verliest die wereld niets van haar onwezenlijkheid. Terwijl het meisje opgroeit blijft ze observeren, maar steeds vaker richten haar nuchtere, onschuldige overpeinzingen zich op onoplosbare, traumatiserende gebeurtenissen: de catastrofe die haar vaderland overspoelde, de verdrinking van haar broer, en, het meest onontkoombaar, haar vaders hopeloze woede in zijn strijd om zich te handhaven.Thúy Lê belicht een wereld van grote schoonheid en intens verdriet. De gangster naar wie we allemaal op zoek zijn is een geloofwaardig en verrassend verhaal over het zoeken van een eigen plek en een eigen stem in Amerika.

Is De gangster naar wie we allemaal op zoek zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De gangster naar wie we allemaal op zoek zijn