De gave van Asjer Lev

Asjer woont met zijn gezin in Zuid-Frankrijk. Hij voelt zich daar, in zijn atelier, inmiddels meer thuis dan in zijn geboortestad New York. Voor de begrafenis van een oom keert hij echter terug en logeert met zijn gezin bij zijn ouders.
Om verschillende redenen duurt het verblijf in New York langer dan gepland en het wordt steeds duidelijker dat Asjer niet meer kan aarden in het oude orthodox-joodse milieu waaruit hij afkomstig is.
Een prachtig en indringend vervolg op Mijn naam is Asjer Lev. Chaim Potok (1929-2002) verwierf wereldwijd succes met Mijn naam is Asjer Lev en Uitverkoren. Potok gaf een stem aan het hedendaagse Amerikaanse jodendom, zoals zich dat in New York afspeelt.

Recensies (1)

Is De gave van Asjer Lev het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De gave van Asjer Lev