Mijn naam is Asjer Lev

Asjer Lev is kind van chassidisch-joodse ouders, en in Brooklyn, waar hij opgroeit, is een sterke orthodox-joodse gemeenschap. Asjer kan al van jongs af aan heel goed tekenen, een talent dat in zijn familie en directe omgeving niet wordt gewaardeerd.
Waar anderen in het gezin en de wijk dagelijks bezig zijn met hun geloof en de joodse rituelen, wil Asjer vooral tekenen. Asjer en zijn familie groeien steeds verder uit elkaar.

Mijn naam is Asjer Lev verscheen in Nederland voor het eerst in 1974 in de vertaling van Lennaert Nijgh en veroverde sindsdien de harten van vele lezers.

Chaim Potok (1929-2002) verwierf wereldwijd succes met Mijn naam is Asjer Lev en Uitverkoren. Potok gaf een stem aan het hedendaagse Amerikaanse jodendom, zoals zich dat in New York afspeelt.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Mijn naam is Asjer Lev het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn naam is Asjer Lev