23828_550001e92ab51_23828

De geluksoma

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 3 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Waarom is de ene persoon moeiteloos gelukkiger dan de andere? Patrick van Hees deed er onderzoek naar en leerde dat geluk niet zozeer samenhangt met de omstandigheden waarmee we te maken krijgen, maar juist met hoe we daarmee omgaan. Dat hadden velen hem kunnen vertellen, maar Patrick ging verder. Hoe zit het dan, welke vaardigheden heb je nog nodig om gelukkig te zijn?

In De geluksoma deelt hij op zeer leesbare wijze de ‘gelukstips’ die hij terugzag bij zijn eigen oma Eefje en die door onderzoek bevestigd werden. Denk aan het maken van eigen keuzes, een gezond gevoel voor humor en betrokkenheid. Oma Eefje is bijna honderd, heeft de nodige fysieke en mentale tegenslagen gekend, maar blijft altijd positief in het leven staan. Hoe doet ze dat? En vooral: wat kunnen wij daarvan leren? Patrick vertelt het in De geluksoma aan de hand van het levensverhaal van zijn oma Eefje.

Psychologie algemeen
Literaire non-fictie algemeen