De goede dieven

Junior   Topics 0
De goede dieven is een verrukkelijke en avontuurlijke jeugdroman van prijswinnend auteur Katherine Rundell, bekend van o.a. De ontdekkingsreiziger en de prikkelende essay Waarom je kinderboeken moet lezen, zelfs al ben je oud en wijs.

Manhattan, 1920. Na een lange bootreis komt Vita Marlowe samen met haar moeder in Amerika aan. Er is werk aan de winkel. Een beruchte oplichter heeft het huis en alle bezittingen van haar grootvader Jack gestolen. Vita is vastberaden om haar grootvader op te vrolijken en verzint een list om het huis terug te krijgen.

Samen met een jonge zakenroller en twee circusjongens smeedt Vita een extreem gevaarlijk plan: ze gaan de grootste overval ooit plegen. Maar wat zijn ze bereid om op te geven om dit onrecht recht te zetten?

Katherine Rundell is een van de belangrijkste Britse auteurs van dit moment. Ook in Nederland en Vlaanderen zijn haar boeken zeer geliefd bij kinderen en hun (groot)ouders. Eerder verschenen van haar ook: Feo en de wolven, De ontdekkingsreiziger en Sophie op de daken.

‘In haar jeugdboeken zet Rundell kinderen in hun kracht en laat ze buitengewone dingen doen.’
Jaapleest.nl

Kind & Jeugd