Sophie op de daken

Sophie op de daken

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Katherine Rundell, bekend van Feo en de wolven en De ontdekkingsreiziger, vertelt in Sophie op de daken een meeslepend verhaal over familie en doorzettingsvermogen. Opnieuw een schitterende jeugdroman van een van de belangrijkste Britse kinderboekenauteurs van dit moment.

Sophie overleefde als baby een schipbreuk en iedereen denkt dat ze wees is. Maar Sophie herinnert zich nog dat haar moeder om hulp zwaaide toen Sophie in een cellokist in het Kanaal dreef. Volgens haar voogd is het bijna onmogelijk dat haar moeder nog leeft. Maar ‘bijna onmogelijk’ betekent ‘nog mogelijk’, vindt Sophie. Met de enige aanwijzing die ze heeft – het adres van de cellomaker – vlucht Sophie naar Parijs. Daar krijgt ze hulp van Matteo en zijn ‘daklopers’, die in geheime plekken boven de stad wonen. Maar kunnen ze haar moeder vinden voordat Sophie wordt opgepakt door de autoriteiten? Of, nog belangrijker, voordat ze de hoop opgeeft?

Katherine Rundells boeken zijn bekroond met grote literaire prijzen, waaronder de Blue Peter Award, Costa Book Award en Waterstones Children’s Book Prize.
Kind & Jeugd
Luitingh Sijthoff