De Grote Atlas van de Vlaamse Meesters

Van de 15de tot ver in de 17de eeuw bepaalde Vlaanderen de koers van de schone kunsten.
Vlaamse meesters als Jan van Eyck, Pieter Bruegel en Peter Paul Rubens veranderden voorgoed het gezicht van de schilderkunst.

Deze drie atlassen schetsen de context waarin de schilders leefden, werkten en zich konden ontplooien. Zo wordt het belang van culturele reizen (bijvoorbeeld naar Italië of het Heilig Land), de invloed van de Kerk, de rol van mecenassen en nog veel meer, belicht. Uiteraard wordt elk 'reisverhaal in het spoor van' rijkelijk geïllustreerd met foto's en reproducties van de werken van de meester.

Gunter Hauspie stippelde in diverse steden, in binnen- en buitenland, wandelingen uit die je nueens langs de inspiratie- en geboorteplekken van tal van meesterwerken voert en dan weer naar de plaatsen waar je de mooiste schilderijen van de grootmeester kunt bewonderen.

Drie boekdelen die je meenemen door het leven en werk van de drie Vlaamse meesters met de grootste internationale uitstraling. Samen vormen de drie boeken De Grote Atlas van de Vlaamse Meesters.

Kunst & Cultuur
Beeldende kunst