De gruwelijke generaal
  Luister een fragment

De gruwelijke generaal

Gelezen 78 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 22 Favoriet 6 Recensies 3
Junior Artikelen 8 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0
Lees De gruwelijke generaal, het supergrappige nieuwste boek van Jozua Douglas. Voor de fans van Roald Dahl. Vol humor, lachen verzekerd.

Rosa en Fico zijn de kinderen van president Ferdinand. Fico moet zijn vader later opvolgen en daarom mag hij nu alvast wetten verzinnen. Maar voor zijn dochter Rosa heeft de president weinig aandacht. Als zij op een dag ontdekt dat de gruwelijke generaal Sjasliek een gruwelijk plan beraamt, luistert niemand naar haar. Gelukkig weet ze haar broer Fico te overtuigen en komen ze samen in actie. Kunnen ze de generaal nog stoppen?

Jozua Douglas won met De verschrikkelijke badmeester de Hotze de Roosprijs 2013. Zijn tweede boek, De vreselijke tweeling, staat op de tiplijst voor de Nederlandse Kinderjury 2015. Met De gruwelijke generaal bewijst Jozua Douglas dat hij de allergrappigste schrijver van Nederland is.

'Jozua is de Nederlandse Roald Dahl!' - Arno Koek, boekhandel Blokker, Heemstede

Kijk ook op www.jozuadouglas.nl

Kind & Jeugd