De hel en andere bestemmingen

De hel en andere bestemmingen

Rank 2256 Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 2   Topics 0

De hel en andere bestemmingen van Madeleine Albright: de prachtige memoires van een van de inspirerendste vrouwen uit de Amerikaanse politiek. Als Madeleine Albright in 2001 terugtreedt als eerste vrouwelijke minister van Buitenlandse Zaken van de VS, wordt haar gevraagd hoe zij herinnerd wil worden. ‘Ik wil niet herinnerd worden,’ antwoordt ze, ‘ik ben er nog steeds en ik wil dat elke fase van mijn leven spannender is dan de voorgaande.’ Op dat moment overziet Albright haar mogelijkheden: ze kan schrijven, lesgeven, reizen, lezingen geven, een bedrijf beginnen, strijden voor meer democratie, opkomen voor vrouwen, campagne voeren voor politieke kandidaten en meer tijd besteden aan haar kleinkinderen. Ze besluit om het allemaal te doen. Al meer dan twintig jaar is ze constant bezig en ze leert nog elke dag. Ze bewandelt haar eigen pad en is tegelijkertijd in staat om een stem te geven aan de miljoenen mensen die smachten naar respect, ongeacht hun gender, achtergrond of leeftijd. De hel en andere bestemmingen van Madeleine Albright is de inspirerende autobiografie van een uitzonderlijke vrouw met een weergaloze levenslust. Lees ook Albrights eerdere autobiografische boeken Praagse winter en Mevrouw de minister.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos
18 juni 2020
19 juni 2020

Reacties op: De hel en andere bestemmingen