De hemel onder onze voeten

DE HEMEL ONDER ONZE VOETEN

20 mei - 31 augustus 2018: Canterbury - Rome

"Heaven is under our feet as well as over our heads" (Henry David Thoreau)

Te voet op weg gaan van Canterbury naar Rome, daarmee gaat voor Johanna Jacobs en Arie Haasnoot een droom in vervulling! Samen gaan ze de fysieke uitdaging aan van een tocht over bijna 2.000 kilometer, zonder te weten of zij Rome zullen halen. Onderweg willen zij genieten van cultuur en landschap. Zij zien uit naar verrijkende en ver reikende ontmoetingen. En natuurlijk betekent pelgrimeren voor hen ook een spirituele ervaring, in contact met Schepping en Schepper. Kortom, een avontuur hopen ze te beleven, waarin ze als toegift ook zichzelf en elkaar nader leren kennen!

De Canterbury Tales van Geoffrey Chaucer is een verhalenboek uit de veertiende eeuw. Pelgrims onderweg naar het toenmalige graf van Thomas Beckett in de kathedraal van Canterbury vertelden elkaar onderweg verhalen. Johanna en Arie, als pelgrims onderweg van Canterbury naar het graf van Petrus in de Sint Pieter te Rome, delen graag op eigentijdse wijze hun reisverhalen met wie virtueel met hen mee wil reizen. Zij wensen je een goede reis met de Canterbury - Rome Blogs!

Johanna Jacobs en Arie Haasnoot zijn jonge pensionado's die nog van alles uit het leven willen halen. Gezonde geesten in een gezond lichaam! Daarom houden ze, behalve van gezelligheid, ook van bewegen. Zij maken samen vele (lange) wandelingen. Al meer dan tien jaar maken zij wekelijks eendaagse wandelingen, en besteden ze hun vakanties aan meerdaagse wandeltochten. Het onderweg ontmoeten van andere mensen en het ontdekken van verbindingen qua cultuur, religie en kunst, levert hen daarbij steeds weer nieuwe verrassingen op.

Is De hemel onder onze voeten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De hemel onder onze voeten