De herderskroon

De herderskroon

Gelezen 29 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 30 Favoriet 2 Recensies 3
Fantasy & SF Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

Het allerlaatste deel uit de Schijfwereld-reeks

Alleen J.K. Rowling kan zich wereldwijd een meer gelezen Britse schrijver noemen dan Sir Terry Pratchett

Er is iets op komst. De uilen en de vossen voelen het al aan en zo ook Tiffany Verweerd. Een oude vijand is zich aan het hergroeperen.

Het is een tijd van einden en beginnen, van oude vrienden en nieuwe, van grenzen die aan het vervagen zijn, en van het verschuiven van macht. Ditmaal is het Tiffany die tussen het licht en het donker, het goede en het kwade staat. Als een leger elfen klaarstaat voor een invasie moet Tiffany de heksen zien te verenigen. Om het land te beschermen. Haar land. Er moet werk van gemaakt worden. Koste wat kost.

De pers over De herderskroon

‘Terry Pratchett was nog nooit zo gevat, direct en raadgevend als in zijn laatste Schijfwereld-boek.’ The Guardian

‘Een vrolijk vaarwel van een van de meesters van de fantastische fictie. Hoog gehalte aan literair genot.’ Nicholas Tucker in The Independent

‘Terry Pratchett was een van onze grootste fantasten en zonder twijfel de grappigste.’ George R.R. Martin

‘Terry Pratchett heeft meer vreugde in mijn leven gebracht dan welke andere schrijver dan ook.’ A.S. Byatt

Sciencefiction & Fantasy

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Ontroerend afscheid in heksenstijl

door: Anne-Claire Verham 3 likes

Terry Pratchett (1949 – 2015), wereldberoemd auteur van fantasy- en sciencefictionboeken, zat nog vol ideeën voor nieuwe verhalen toen hij overleed. Dat zal mensen die zijn boeken kennen niet verbazen, aangezien hij altijd al uit zijn voegen barstte van de ideeën. Toch blijkt zijn allerlaatste...

Reacties op: De herderskroon