Het volk

Terry Pratchett staat op eenzame hoogte waar het gaat om komische, fantastische verhalen voor jongeren én volwassenen. Het VOLK is een losstaand verhaal dat zich afspeelt op een alternatieve versie van onze aarde, waar Charles Darwin net Over het ontstaan van soorten heeft geschreven en een hardnekkige griepepidemie de Engelse koning en zijn 138 troonopvolgers heeft uitgeroeid. Een rechtmatige troonopvolger zou de gouverneur van een klein eilandje kunnen zijn, wiens dochter door toedoen van een tsunami op een nog kleiner eilandje strandt. Daar ontmoet ze Mau, een oorspronkelijke bewoner van het eiland. Maus familie is om het leven gekomen tijdens het natuurgeweld en de persoon met wie hij nu moet zien te overleven is een meisje dat hij niet eens kan verstaan...

Recensies (1)

Is Het volk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het volk