Good Omens (Hoge omens)

Good Omens (Hoge omens)

Rank 4405 Gelezen 25 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 34 Favoriet 5 Recensies 2
Fantasy & SF Spots 3 Top25's 3   Topics 0

‘Wie Hoge omens nog niet kent staat een ware traktatie te wachten.’ Starburst Magazine
De wereld moet vergaan, dus wordt de Antichrist geboren – maar welk kind is het? Dat was ooit het verhaal van de film The Omen. Hoge omens is een parodie op die film en dan ook stukken leuker dan het origineel.
Volgens De oprechte en secure voorspellingen van Agnes Nutter is het einde van de wereld op zaterdag. Aanstaande zaterdag, eerlijk gezegd. Maar twee hoge omens uit hemel en hel hebben het op aarde zo naar hun zin dat ze er een stokje voor willen steken. Nu moeten ze die antichrist nog zien kwijt te raken... maar die is nog maar elf. En om de chaos compleet te maken rijden de vier ruiters van de Apocalyps op motoren rond. Komt er ooit nog een einde aan de wereld?
De pers over Good Omens

‘Armageddon naakt, maar in het ziekenhuis loopt het al mis.’ Trouw

Good omens, in het Nederlands vertaald als Hoge omens. Als u dat boek ziet: kopen!’ Theodor Holman in Het Parool

‘Ik las Hoge omens voor het eerst als tiener en het is altijd een van mijn favoriete verhalen gebleven.’ Michael Sheen, acteur

Sciencefiction & Fantasy
Boekerij
12 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,99 Bestel het e-book € 11,99

Lezersrecensies (2)

Goede humor

door: SheilaV 1 like
In Good Omens (Hoge Omens) van Terry Pratchett en Neil Gaiman zal de wereld binnenkort vergaan. Al best snel eigenlijk. Azirafaal en Crowley, twee niet menselijke wezens, verblijven al een hele tijd op de aarde en hebben het daar, op dit moment, best naar hun zin. Zij zien dat einde van de wereld...

Chaotische uitwerking van leuk idee

door: Jos Kunze 1 like
Betreft een heruitgave van het boek uit 1990 (in het Nederlands vertaald en uitgegeven in 1995) naar aanleiding van de bewerking naar een tv-serie. Mijn recensie is te vinden bij de eerdere uitgave van dit boek. Kijk op: https://www.hebban.nl/recensies/jos-kunze-over-hoge-omens