De hogepriesteres van Aruc

De hogepriesteres van Aruc

Rank 9530 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Isis woont op Curaçao en lijkt op het eerste gezicht een heel gewoon en alledaags leventje te leiden op een Caribisch eiland. Haar leven reikt echter ver buiten de grenzen van wat we de realiteit noemen: regelmatig maakt Isis uitstapjes naar de magische wereld van Aruc. De gave om deze andere werkelijkheid te betreden wordt door de vrouwen in haar familie van generatie tot generatie doorgegeven. Ze is een nakomeling van Alice Kyteler, die in de 13de eeuw wegens beschuldiging van hekserij vanuit Ierland naar een andere werkelijkheid vluchtte. Acht eeuwen later blijkt de jacht op heksen nog steeds actueel. Isis die in harmonie leeft met de medemens en natuur, moet uitkijken voor haar buren en medekerkgangers. Ze kunnen haar lichaam niet meer op een openbare plein verbranden, maar misschien zouden ze de heksenjacht in een modern jasje kunnen steken. Wat kunnen de gevolgen zijn als ze niet oppast?

In dit debuut slaagt auteur Tibisay Felida erin de magie in het alledaagse en het alledaagse in de magie te verweven.
Sciencefiction & Fantasy
Brave New Books