De juwelendief

De juwelendief

Rank 1064 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Lijsten 1 Spots 2   Topics 0
De juwelendief is het eerste deel in de whodunitserie Dader op het spoor van Sam Sedgman en M.G. Leonard, de auteur van onder meer Keverjongen. Voor treinfanaten en detectives vanaf 9 jaar. Met illustraties van Elisa Paganelli.
Alex heeft echt zijn oom niet nodig als oppas, maar toch moet hij met de reisjournalist mee op de laatste reis van stoomtrein de Hooglanden-expres. Ook het Britse koningshuis is van de partij. Dan ontdekt Alex een verstekeling aan boord. Heeft die iets te maken met de kostbare juwelen die verdwijnen, of is er meer aan de hand? Geen van de volwassenen lijkt op het goede spoor te zitten, en dus is het aan Alex om de waarheid boven tafel te krijgen.
Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
de Fontein Jeugd
10 juli 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over De juwelendief

Meer artikelen

Door lezers

Boekenbengels en Leesbeesten / Nieuw leesvoer: juni!
04 juni 2020 5 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

een soort van recensie ofzo: Dader op het spoor - De Juwelendief (9+)

door: de.sebastiaan 1 like
De schrijfster van ‘Keverjongen’, het boek dat mij weer helemaal heeft laten lezen, heeft een nieuwe serie. Dader op het spoor. Schrijft ze hiermee een van mijn favoriete series ooit, zoals ze eerder deed, of is het zó slecht dat ik maar weer stop met lezen… Alexander vind treinen saai en...