De kangoeroekronieken

Als op een dag een kangoeroe tegenover Marc-Uwe Kling komt wonen, volgt een interessante kennismaking. De kangoeroe is communist en helemaal into Nirvana. Hij trekt al snel bij Marc-Uwe in. Samen bediscussiëren ze in puntige dialogen maatschappelijk relevante en minder relevante vragen, zoals: Kun je de complete werken van Hegel samenvatten in één sms-je? Heeft de kangoeroe echt voor de Vietcong gevochten? En de hamvraag: wie is beter - Bud Spencer of Terrence Hill?

'Kan jij vandaag een keer betalen?' vraagt de kangoeroe na het eten.

'Vandaag? vraag ik. 'Een keer?' vraag ik. 'Ik moet altijd betalen, omdat jij nooit geld meeneemt.'

'Tja,' zegt de kangoeroe grijnzend. 'Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. De een heeft de buidel, de ander heeft het geld.'

'Een goed gelukte hyperbolische parodie op de zelfgenoegzame linkse activist.' de Volkskrant

Redactionele recensie

Recensies (17)

Meer recensies

Is De kangoeroekronieken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kangoeroekronieken