De kolibrie

Rank 1980 Gelezen 244 Aan het lezen 29 Wil ik lezen 323 Favoriet 9 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 5 Spots 2 Top25's 4   Topics 0
Al sinds zijn jeugd wordt Marco Carrera, die als kind een groeistoornis had, de kolibrie genoemd, naar een van de kleinste vogels ter wereld. Maar in zekere zin is Marco ook echt een kolibrie: hij leidt een dramatisch bestaan, vol vreugdes, liefdes en de nodige pijn, maar hij blijft in evenwicht. Zijn hectische bewegingen stellen hem in staat de existentiële acrobatiek van het leven te doorstaan, net als de kolibrie, die twaalf tot tachtig vleugelslagen per minuut maakt, maar schijnbaar bewegingloos in de lucht blijft hangen.

In De kolibrie volgen we ademloos de levensloop van Marco Carrera, een held van onze tijd zoals alleen Sandro Veronesi die uit zijn pen kan laten ontstaan. Het is een schitterende roman over pijn en de kwellende kracht van het leven, die door de belangrijkste krant van Italië, de Corriere della Sera, uitgeroepen werd tot Boek van het Jaar.

Prometheus
25 februari 2020
25 februari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marvin O. Hebban Recensent

Ingetogen analyse van een leven lang streven naar evenwicht

door: Marvin O. 3 likes

Marco Carrera werd geboren met een groeistoornis. Die verdween tijdens zijn puberteit op miraculeuze wijze, zodat hij als volwassene toch een meer dan gemiddelde lengte heeft. Zijn bijnaam, de kolibrie, raakte hij desondanks nooit meer kwijt bij diegenen die hem het beste kennen. Die naam past hem...

Reacties op: De kolibrie